Jeatem nauczcielem mianowanym z szesnastoletnim stażem.Obecnie ubiegam się o stopień nauczyciela dyplomowanego.Zamieszczam swój plan rozwoju zawodowego i sądzę że będzie on pomocny dla innych nauczycieli zmagających się z konstruowaniem planu.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczycielki ubiegającej się o status zawodowy nauczyciela dyplomowanego realizowany od 1.09.2003r. do 31.05.2006r.
Opracowanie i wdrożenie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej §5ust.2pkt 1 1.Opracowanie scenariusza zajęć dla dzieci mających trudności w nauce. Przeprowadzenie zajęć według opracowanego scenariusza wśród uczniów kl. II. Dzieci mające trudności w nauce poczują się dowartościowane i będą lepiej funkcjonować w grupie. -opracowanie scenariusza zajęć.
2. Opracowanie i wdrożenie „Programu klasy autorskiej o profilu ekologicznym’’. Treści programowe zostaną zrealizowane z uczniami klas I –III Dzieci mające trudności w nauce poczują się dowartościowane i będą lepiej funkcjonować w grupie. - opracowany program - ankiety ewaluacyjne - potwierdzenie dyrektora szkoły
3.Opracowanie „Systemu motywowania uczniów”. System motywowania uczniów wdrożę wśród uczniów klas I – III. Ocenianie zmotywuje uczniów do większego działania zgodnego z indywidualnymi możliwościami dziecka. - karty ewaluacyjne - opracowany „System motywowania uczniów”.
4.Opracowanie i wdrożenie „Programu zajęć muzyczno-tanecznych”. Program wdrożę wśród uczniów uczęszczających na zajęcia muzyczno-taneczne. Rozbudzę zainteresowania muzyką i tańcem. -opracowany program -karty ewaluacji
5.Wykorzystanie technologii komputerowej. Opracowanie przy pomocy komputera programów edukacyjnych, testów, kart pracy, ankiet ewaluacyjnych oraz innych pomocy dydaktycznych. Opracowane materiały będą czytelne i przejrzyste. Pomogą uczniom, nauczycielom i rodzicom. - opracowane narzędzia pracy
6.Opracowanie zestawu narzędzi do diagnozy osiągnięć edukacji zintegrowanej. Opracowanie testów dla klasy I,II,III do badania umiejętności uczniów z zakresu edukacji zintegrowanej po I i II semestrze. Opracowane testy pozwolą ocenić w jakim stopniu uczniowie opanowali materiał. -opracowane testy , ich analiza i wnioski OPIS I ANALIZA DZIAŁANIA
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły. §5ust. 2pkt 2 1.Przygotowanie szkoleniowej Rady Pedagogicznej na temat „Niepowodzenia szkolne, ich przyczyny i sposoby zwalczania”. Przeprowadzenie szkoleniowej Rady Pedagogicznej. Zapoznanie się z przyczynami niepowodzeń szkolnych i sposobami ich likwidowania. Wymiana doświadczeń. - wykład przedstawiony na Radzie Pedagogicznej
2.Aktywny udział w posiedzeniach Zespołu Przedmiotowego. Wymiana doświadczeń oraz dzielenie się zdobytą wiedzą. Przekazana wiedza będzie pomocna przy opracowaniu różnych materiałów. - protokoły z posiedzeń - opracowane materiały
3.Prowadzenie zajęć pokazowych. Opracowanie scenariuszy zajęć, analiza, ewaluacja. Nauczyciele zapoznają się z metodami, formami mojej pracy. -scenariusze zajęć -potwierdzenia dyrektora o przeprowadzeniu zajęć -listy obecności nauczycieli
4.Dzielenie się swoją wiedzą za pośrednictwem Internetu. Opracowanie i umieszczenie na stronach internetowych własnych materiałów związanych z wykonywaną pracą. Dzięki przekazanym informacjom nauczyciele poznają sposoby realizacji programów i planów dydaktycznych. -wydruki
5. Opieka nad praktykantami. Wprowadzenie studentów w zakres pracy dydaktyczno-wychowawczej. Zapoznanie z zadaniami szkoły. Studenci poznają specyfikę pracy w szkole. - skierowanie na praktykę -dziennik praktyk - zaświadczenie praktykanta o odbytej praktyce OPIS I ANALIZA DZIAŁANIA
Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych §5ust.2 pkt3a 1.Opracowanie i wdrożenie „Programu wychowawczego.” Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z uczniami klas początkowych. Uczniowie poznają swoje cechy osobowości i będą mogli je wykorzystywać. - program wychowawczy - ankieta ewaluacyjna
2. Opracowanie i wdrożenie „Programu rewalidacyjno-edukacyjnego”. Prowadzenie zajęć z uczniem upośledzonym w stopniu umiarkowanym. Uczeń zdobywa wiedzę dostosowaną do swoich możliwości. -„Program zajęć rewalidacyjno-edukacyjnych” - potwierdzenie dyrektora
3. Opracowanie i wdrożenie „Programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych” Prowadzenie zajęć uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Poprawię sprawność ruchową uczniów oraz pomogę w zlikwidowaniu wad postawy. - „Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych” -potwierdzenie dyrektora PISEMNE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADAŃ
Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą §5ust. 2pkt 3b 1.Opracowanie referatu na temat ,,Sztuka motywacji”. Wygłoszenie referatu dla rodziców uczniów klas I-III Publicznej Szkoły Podstawowej w Ślęzakach. Rodzice poznają sposoby motywowania dziecin do lepszej i wydajniejszej pracy. - opracowany referat - potwierdzenie rodziców
2.Opracowanie referatu na temat ,, Ruch, muzyka, taniec gwarantem prawidłowego rozwoju dziecka”. Wygłoszenie referatu dla nauczycieli nauczania zintegrowanego w Publicznej Szkole Podstawowej w Ślęzakach. Uświadomienie nauczycielom iż wszechstronnie rozumiany ruch jest bardzo ważnym czynnikiem w procesie dydaktyczno-wychowawczym. - opracowany referat - lista obecności
3.Opracowanie innych materiałów związanych z wykonywaną pracą. Opracowanie planu pracy wychowawcy – zapoznanie z w/w planem rodziców. Uczniowie wraz z rodzicami będą aktywnie uczestniczyć w życiu klasy i szkoły. -plan pracy wychowawcy -sprawozdanie z realizacji -sprawozdanie z zebrania z rodzicami - lista obecności rodziców
4.Opracowanie scenariusza na temat ,,Taneczny korowód”. Opublikowanie scenariusza w gazetce szkolnej. Nauczyciele i uczniowie mogą wykorzystać scenariusz na różne okazje. - opracowany scenariusz
PISEMNE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA
Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym. §5ust. 2 pkt 3c 1. Podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym. Organizacja samokształceniowego posiedzenia Rady Pedagogicznej z udziałem pracownika Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej na temat dysleksji. Nauczyciele poznają metody pracy z dzieckiem dyslektycznym. -zaświadczenie z Poradni -lista obecności członków Rady Pedagogicznej - potwierdzenie dyrektora
2.Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli PSP w Ślęzakach. Nauczyciele poznają sposoby motywowania uczniów, metody pracy. -scenariusze zajęć - listy obecności nauczycieli - potwierdzenie dyrektora o przeprowadzonych zajęciach
3.Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla rodziców Przeprowadzone zajęcia stworzą możliwość wymiany poglądów. - scenariusze zajęć - listy uczestniczących rodziców - potwierdzenie dyrektora PSP w Ślęzakach
PISEMNE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA
Opracowała mgr Beata Guściora
|